Hi Dananza,
I just found this very interesting info @true poker. Have you tried this site?
Random card shuffling
Given a 52-card deck, there are over 8 x 1066 or 8,065,817,517,000, 000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000, 000,000,000,000,000 possible uniquely shuffled decks.
To understand why so many decks are possible, think of it this way: the first card in the deck is one of 52 possible cards, the second is one of the remaining 51 cards, the third is one of the remaining 50, etc. So, for each of the 52 possible first cards, there are 51 possible second cards, and for each of the 52 x 51 first pairs of cards, there are 50 possible third cards. This logic continued yields 52 x 51 x 50 x 49 ... x 3 x 2 x 1 cards (expressed mathematically as 52!, or 52 factorial) which, multiplied out, yields the gigantic number above!
In order to generate all of these decks, a random-number generation algorithm must be able to yield at least 52! unique random number sequences. Most common random algorithms yield 216, or 65,536 unique sequences; this only covers a minute 8 x 10-61% of the unique decks possible.
True Poker employs a random routine which can generate a virtually endless number of unique sequences (more than 219000 sequences -- a number well beyond the computational power of your pocket calculator!), far more than the number of possible unique card decks; you are thus guaranteed a very 'true' shuffle for any given hand.
It is important to note that random number algorithms are actually known as pseudo-random number generators, because they are not actually truly random, in the sense that natural phenomena (such as a poker room deal) are random. To add 'true' randomness to the process above, we must be able to shake it up with truly random data. This is known as adding entropy, and we accomplish this by mixing in data associated with many truly random system events, such as network activity, player actions, system process timings, etc. You may rest assured that the decks being dealt in True Poker are as truly random as a computer can get, and are undiscoverable to any form of high-tech prediction.
Salut Dananza,
Je viens de trouver cette info très intéressante @true poker. Avez-vous essayé ce site ?
Mélange aléatoire des cartes
Étant donné un jeu de 52 cartes, il y a plus de 8 x 1066 ou 8 065 817 517 000, 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000, 000 000 000 000 000 de jeux mélangés de manière unique possibles.
Pour comprendre pourquoi tant de jeux sont possibles, pensez-y de cette façon : la première carte du jeu est l'une des 52 cartes possibles, la deuxième est l'une des 51 cartes restantes, la troisième est l'une des 50 cartes restantes, etc. , pour chacune des 52 premières cartes possibles, il y a 51 deuxièmes cartes possibles, et pour chacune des 52 x 51 premières paires de cartes, il y a 50 troisièmes cartes possibles. Cette logique continue donne 52 x 51 x 50 x 49 ... x 3 x 2 x 1 cartes (exprimé mathématiquement par 52 !, ou factorielle 52) qui, multiplié, donne le nombre gigantesque ci-dessus !
Afin de générer tous ces decks, un algorithme de génération de nombres aléatoires doit être capable d’en produire au moins 52 ! séquences de nombres aléatoires uniques. Les algorithmes aléatoires les plus courants génèrent 216, soit 65 536 séquences uniques ; cela ne couvre qu'une minute 8 x 10-61 % des decks uniques possibles.
True Poker utilise une routine aléatoire qui peut générer un nombre pratiquement infini de séquences uniques (plus de 219 000 séquences – un nombre bien au-delà de la puissance de calcul de votre calculatrice de poche !), bien plus que le nombre de jeux de cartes uniques possibles ; vous avez ainsi la garantie d'un mélange très « vrai » pour n'importe quelle main donnée.
Il est important de noter que les algorithmes de nombres aléatoires sont en réalité appelés générateurs de nombres pseudo-aléatoires, car ils ne sont pas réellement aléatoires, dans le sens où les phénomènes naturels (comme une transaction dans une salle de poker) sont aléatoires. Pour ajouter un « vrai » caractère aléatoire au processus ci-dessus, nous devons être capables de le bouleverser avec des données véritablement aléatoires. C'est ce qu'on appelle l'ajout d'entropie, et nous y parvenons en mélangeant des données associées à de nombreux événements système véritablement aléatoires, tels que l'activité du réseau, les actions des joueurs, les timings des processus système, etc. Vous pouvez être assuré que les jeux distribués dans True Poker sont aussi aléatoires qu'un ordinateur peut l'être, et ne peuvent être découverts par aucune forme de prédiction de haute technologie.