Facebook users will no longer be bombarded by cryptocurrency, initial coin offering and Bitcoin adverts on the social media platform.
The company has instituted an all-out ban on cryptocurrency, ICO or Bitcoin adverts - citing “financial products and services frequently associated with misleading or deceptive promotional practices."
Unfortunately, legitimate financial service providers will also be painted with the same brush- which effectively rules out any advertising of cryptocurrencies or related products on Facebook.
Adverts failing to comply will be banned from Facebook, and its partner platform Instagram as well as its advertising platform Audience Network.
Facebook’s advertising tech director Rob Leathern said the ban was ‘intentionally broad’ in an effort to weed out ‘deceptive and misleading’ advertising.
Les utilisateurs de Facebook ne seront plus bombardés par les crypto-monnaies, les offres initiales de pièces et les publicités Bitcoin sur la plateforme de médias sociaux.
La société a institué une interdiction totale des publicités sur les cryptomonnaies, les ICO ou les Bitcoins, citant « des produits et services financiers fréquemment associés à des pratiques promotionnelles trompeuses ou trompeuses ».
Malheureusement, les prestataires de services financiers légitimes seront également mis dans le même panier, ce qui exclut effectivement toute publicité pour les crypto-monnaies ou les produits associés sur Facebook.
Les publicités non conformes seront interdites sur Facebook, sa plateforme partenaire Instagram ainsi que sa plateforme publicitaire Audience Network.
Le directeur technique de la publicité de Facebook, Rob Leathern, a déclaré que l'interdiction était « intentionnellement large » dans le but d'éliminer la publicité « trompeuse et trompeuse ».